Sabtu, Februari 16

balik rumah lagi!!

baru minggu lepas cuti seminggu, dan minggu ni aku balik sekali lagi. huhu... bosan la kat sana. time cuti jer roomate aku semuanya balik. tinggal aku sorang jer kat bilik tu. nak buat apa ni kalau aku duduk sorang2 dalam bilik?? aku pun telefon la ayah aku mengatakan aku nak balik.

sebenarnya tujuan aku balik ni pun ada hal yang perlu aku settlekan di sini. baru hari isnin lepas aku bawak PC aku ke poli, tetapi pada hari khamis, PC aku telah di serang "penyakit" yang aku sendiri pun x tau apa sebabnya. bila aku tanya member2 yang sama kos IT dgn aku (senior), dia cakap yang PC aku dah masuk virus, so... file2 yang kat dalam tu dah "coruup" dan nak kene di "repair." pada mulanya aku hendak membawa balik PC itu kerumah, tetapi member aku tu cakap, dia boleh tolong repairkkan. "kalau ko hantar PC ko ni kat kedai, mau di cas RM80 - 100.
pergh!!! terduduk diam seketika aku dibuatnya.

ketika hendak di repair, CD - ROM aku plak bermasalah. so, x dapat la nak repair hari tu. member tu cakap, "baik ko balik, ko beli la CD - ROM baru. nti kita pasang sama- sama, dan nti aku akan repairkan PC ko ni." lege aku dgr dia cakap cam tu. x pe la aku korban kan sedikit duit untuk beli CD - ROM baru. daripada aku habiskan duit kat CC tu, ada jugak la nampak barang utk PC aku tu. hehe... sebenarnya pun CD - ROM aku pun dah rosak lama da... cuma aku lom ada duit nak ganti baru (saja nak tunggu harga turun) kekeke :D

p/s : beruntung jugak aku kat poli tu... kalau ada msalah pasal PC je, member boleh tolong... cume nti, bile dah siap, kene blanja makan jer... kekeke.. :D

0 ulasan:

 

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie