Jumaat, September 21

tag bulan ramadhan.

ni la jawapan dariku...


Sejak bila anda mula berpuasa penuh??
Sejak darjah 6.

Pernahkah anda ponteng puasa dan apakah alasannya??
tipu la aku klu x pernah ponteng puasa... biasa la tu... zaman kanak2. mase tu kan nakal2 lagi. selalunya klu ponteng puasa kat luar la... beli air, pastu minum kat kebun. mak tanya puasa x?? aku jawab puasa... wakakaka... :))

Adakah anda pernah bermain bunga api dan mercun??
ha... bab ni yang paling suka aku jawab. uish... rugi woo x main mercun. x seronok, x meriah... aku nak citer sikit psal main mercun ni. banyak peristiwa yang berlaku semasa bulan ramadhan ni.hampir semuanya kerana mercun. tp aku cerita sedikit ajer la.

peristiwa pertama:
sewaktu orang sedang bersolat tarawikh, aku dgn member2 sedang bermain mercun. mula2nya main mercun "mancis" jer.. habis jer mercun tu, kiteorang beralih kepada mercun "bola" plak... mase tu kiteorang main betul2 tepi surau. mase tu imam tgh baca surah al-fatehah.. masa bakar mercun tu, memang penuh harapan woo, "harap2 bunyinya kuat la". lalu baling la mercun tu ke tanah... "BOOM!!!"meletup, pergh!! memang kuat.. sampai imam yang tgh solat pun terhenti seketika, membaca surah. surau tu jadi senyap seketika. agaknya tok imam terkejut la kot.. mase tu kiteorang memang dah panik mase tu... mase tu jugak la kiteorang cabut lari... bila dikenangkan memang kelakar tau peristiwa tu.


Juadah apakah menjadi kegemaran anda sewaktu berbuka??
kegemaran?? x de la... ape yang ada... bedal jer...

Lagu raya manakah yang anda suka??
banyak jugak la lagu2 raya yang topek suka... tp yang paling topek suka lagu aman shah - kepulangan yang dinanti.

Tahun ini anda beraya di mana??
mesti la balek kampong. kg topek bukan jauh sgt pun... rumah nenek topek kat parit 2 sungai burong. topek duk kat parit 1 sungai sireh!! dekat jer.. sape yang datang rumah topek, nti topek bawak gi rumah nenek... ok??


Pernahkah anda bertugas di hari raya??
lor... aku masih blaja lagi da... so, x de la kene bertugas.

Apakah kenangan paling manis di hari raya??
dapat duit raya la... tp sejak dah bujang ni, elemek... memang susah la nak dapat duit raya... seronok pulak teringat mase kecik2 dulu... byk dapat duit raya... wakakaka.. :D

6 ulasan:

iEn on 5:29 PTG berkata...

duit rayeee jeeeeek die nieeeh.. beli playstation ka wakakakak!

nuu_OL on 10:59 PTG berkata...

yess..paling best adalah dapat duit gayeeeeeeeeeeee...tapio skrg dah tak ada dah :((

.::{ uMIe }::. on 7:31 PG berkata...

salam topek... nakal juga topek nie ghupenya.. :p hehe sekarang nie akak still dapat duet raya.. dan jumlahnya lebih banyak dari zaman kecik2 dlu.. ihiks!

pssst : ape kata topek bg akak duet raya :p

topek berkata...

ien : biasa la mintak duit raye... klu x, bukan raya namanya... wekekeke :)

nuu_OL : huhuhu... same la nasib kite... huhuhu... :(

umie : hehe... tu zaman kanak2.. memang nakal.. wekekeke.. cemburu betul topek... huhuhu... topek x dapat wet raye...

haha... akak dah dapat byk duit raya, akak la bagi topek.. kekeke :))

iEn on 5:58 PTG berkata...

skang ni kita plak kene kuarkan duit.. huwaaa tidak tidak tidak!

topek berkata...

dlu mase kecik leh la mintak wet raya... sekrang ni dah besar, kene la bagi wet raye lak... huhuhu... nak x nak kene bagi jugak la... kan sedekah tu namanya... mulia apa. :D

 

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie