Jumaat, Julai 10

Windows 7??

pastinya ada yang tidak percaya, spesifikasi PC serendah aku mampu menggunakan Windows 7. (Windows Original tau) yang baru aku dapatkannya pagi tadi daripada bos tempat aku praktikal hari tu. Aku memintanya untuk membuat satu salinan for Windows 7 dan aku telahpun men'copy'nya pagi tadi. tanpa membuang masa, aku terus sahaja menginstallnya pada PC aku. Pada mulanya aku ingatkan ianya tidak support sebab spesifikasi PC yang rendah, tetapi akhirnya proses penginstallan berjaya dengan sempurnanya.Aku x sempat nak screenshotkan desktop enviroment pada PC aku tu. InsyaAllah aku akan Postkan dalam entri berikutnya.

Sekarang ni proses meng'godek' Windows baru. Jadi perlukan masa skit nak menggodek bagi mengenali windows baru ni. yang paling bestnya, tak perlu pening - pening kepala nak cari driver PC aku tu untuk Windows 7. pakai driver XP pun dah boleh guna (install secara manual). So, PC aku tu dah ber'sound' la.



update: Temu duga untuk latihan Industri semalam telah berjalan dengan lancar dan jayanya. Report aku telahpun diterima mengikut kehendak pihak Jabatan aku. Lega rasanya sebab dah lepas temuduga. Cuma yang tinggal sekarang adalah... Menjilidkan report LI aku tu.

0 ulasan:

 

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie