Isnin, Januari 7

sehari bersiar-siar di teluk intan.


semalam aku dengan matju telah bertemu di tanjong karang. kalau ikut plan aku, aku nak gi melawat dia kat UniSel. tapi dia yang sendiri nak datang ke tanjong karang... so, aku x de masalah. kedatangannya aku alu-alukan... muehehe...

sampai jer matju kat tanjong karang, matju ajak aku gi melawat abg fysal. ush!! jauh tu. kerana matju telah "memaksa", aku pun x de halangan untuk pergi ke perak. aku pun menumpang matju. sebenarnya kalau jalan jauh2 ni aku malas nak bawak motor, maklum la... cepat mengantuk. takut dibuai mimpi plak masa tgh drive motor tu nanti. lagipun perjalanan ke teluk intan bukannya dekat. so, aku membuat keputusan untuk tumpang matju. dan tepat pukul 10 (lebih kurang cam tu la) aku dengan matju pun bertolak ke teluk intan, perak.

perjalanan kami ke sana mengambil masa lebih kurang 1 jam 30 minit (kalau x silap aku la) untuk sampai ke stesen minyak petronas kat Hutan melintang.


View Larger Map

map dari tanjong karang ke hutan melintang.


View Larger Map

sesampainya kami di stesen minyak di hutan melintang, lebih kurang 15 minit abg fysal pun sampai dan membawa kami ke teluk intan. destinasi pertama yang abg fysal bawak kami adalah ke menara condong, teluk intan. ni la kali pertama aku naik ke menara condong kat teluk intan tu. first time datang ke teluk intan, x tau plak aku ada menara condong ni (kot2 aku yang x perasan). naik la sampai ke tingkat 3.

(gamba aku kat menara condong tu ada kat matju lagi. so, kene tunggu matju postkan baru aku dapat gamba tu)

masa aku kat sana, matju suruh aku mencari "bunga", kot2 la ada yang berkenan di hati... muehehe...



(matju, pilih la satu jugak... jgn nak suruh aku jer.)
hehe... maklum la... anak muda sekarang. jangan marah ha...

lepas lepak kat menara condong, abg fysal bawak kiteorang makan tengah hari kat satu kedai. terkejut jugak aku, air buah-buahan hanya rm1 secawan. murah tu... perot pun dah mule "berkeroncong" mase tu. apalagi... makan!!


matju, ko x de keje ke?? makanan pun ko nak ambik gamba jugak.. muehehe...


huhu... x perasan plak aku abg fysal snap gamba aku... huhu... segan.

lepas makan, ingatkan nak jalan2 lagi, tapi cuaca pula tidak mengizinkan... aku dengan matju terpaksa pulang awal... (takut hujan turun). kalau betul hujan... kiteorang basah kuyup kang. aku x kisah sebab rumah aku dekat... kesian kat matju plak. lepas anta aku, dia kene teruskan perjalanan balik ke UniSel. seb baik masa kiteorang balik tu cuaca masih baik lagi.. dan tepat pukul 3. kami pun sampai kat tanjong karang.

tima kasih kepada abg fysal kerana sudi bawak kami berdua jalan2. seronok sangat.!!



UPDATE!!

ni gamba baru yang aku dapat dari blog matju. hurm... tima kasih matju.


sabar menanti


hehe... matju dan aku. (topek) di menara condong


sempat bergambar jugak di menara condong. (alamak!! bulatnye "pewot" aku). huhu..


ish!! x perasan plak aku matju ambik gamba kandid ni...

2 ulasan:

Selenge Tol! on 9:49 PG berkata...

mana satu gambar tuan ruah niee

topek on 8:52 PTG berkata...

yang pakai baju biru kolar hitam tu la tuan rumah... (aku ler) keke :D

 

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie