Ahad, Ogos 10

Belajar Melukis dengan Adobe Illustrator

Hari isnin yang lepas, topek baru jer belajar melukis menggunakan perisian adobe illustrator. Software ni topek tau lama da... cume x reti sgt bagaimana cara penggunaannya yang betul. hari tu, letcurer topek telah menunjukkan cara penggunaan software tu dengan betul.

sebenarnya, perisian ni topek gunakan dalam modul semesta 2 topek iaitu penerbitan desktop. sem lepas dalam modul komputer grafik, topek telah gunakan adobe photoshop. kiranya sem ni adalah kesinambungan daripada sem lepas la... sebab melalui adobe illustrator ni, kita boleh buat "bisness card" ,"kad jemputan" dan mcam2 lagi la. (kata lecturer topek tu la.)

dengan masa 2 jam dalam kelas, topek dan kawan2 pun memulakan "draw". dan inilah hasil kerja topek :D



ataupun anda boleh lihat hasil kerja topek ni dengan mendonloadnya pada link di bawah ni :

4 ulasan:

Keri AlHaj on 5:11 PTG berkata...

Salam kenal topek...
Ok, mcm gini... bidang kerja saya sekarang ni memang saya kena guna AI sepanjang masa. sesekali pakai jugak photoshop... AI lenih mudah kita guna kalau kita pkai komputer jenis Mac... i-mac ke, e-mac ke.

Topek on 6:07 PTG berkata...

topek kurang pasti la pasal tu... :(

Keri AlHaj on 8:02 PTG berkata...

Pakai PC Biasa pun senang... tapi lebih senang kalau pakai mac... sebab shortcut pada keybod dia lebih ringkas... kalau ada apa yg topek nak tahu, bolehlah tanya saya... tapi better lah tanya cikgu kan. saya tahulah jugak AI ni walau tak terer sgt...

saya kerja dekstop publisher artis..

Topek on 12:45 PTG berkata...

owh... ye ke?? memang kena la dengan modul yang topek ambik. nama modul tu pun penerbitan desktop or desktop publisher.

boleh la topek blaja sikit2 dengan abg nti :D

klu abg ada kelapangan masa.. wat la beberapa tutorial untuk AI. x kira la ape2 pun keje, basic pun x pe.. :D

 

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie