Isnin, Disember 17

al-kisah aku di pasar malam.

malam tadi aku gi pasar malam tempat aku (tanjong karang). ingatkan nak beli la buah tangan ke, makanan ke, ape2 jer la yang boleh dimakan. lapo punye psal la ni. keluar rumah la aku malam tu. walaupun dalam keadaan demam, keluar jugak. abah aku dah warning awal2 dah. dia cakap "ko nak gi mana malam2 ni, dah la demam, x pandai nak duduk diam kat rumah??" katanya. dengan muke yang slumber, aku menjawab. "nak makan angin malam bah." kekeke...


aku pun terus keluar dan pergi ke pasar malam. mase aku sampai kat sane, tgk2, orang yang jual2 dah mule berkemas barang. aku tgk jam, pukul 9.30 malam. huh!! patut ler dah berkemas dah. selalunye pasar malam tmpat aku ni pukul 10 dah abis dah. so, tanpa berlengah, aku terus jer jalan2, tgk... ape yang masih ada lagi. first sekali aku singgah kt psar tu, aku beli buah epal. aku ni peminat buah epal hijau, so... aku cari la epal hijau... tgk2.. dah x de da... dah abis ke, dah simpan ke, aku x tau la. yang ada tinggal epal merah jer... huhuhu. sedih betul malam tu. epal merah pun, epal merah la. aku beli la... selonggok (20 biji) rm5. bleh la... asalkan epal.

lepas jer beli epal, aku ingat nak makan kue teaw goreng. so, jalan la ke belakang untuk tgk makanan ape yang masih dijual. aku tgk abg yang selalu jual kue teaw tu dah berkemas dah... huhu..
terlepas aku nak makan kue teaw. seb baik gerai yang jual murtabak, still niaga lagi. tukar plan la plak. makan murtabak... aku pun beli la 3 keping. lepas tu aku terus balik... dalam perjalanan balik tu, hujan plak. adui... sudah la aku basah kuyup malam tadi. menggigil aku dibuatnye. dah la demam... kene hujan lagi. perghh!!! memang x baik la demam aku klu cam ni. sampai jer kat rumah, aku terus jer mandi and terus makan obat. x nak berlengah lagi. kang makin teruk plak demam aku ni. kekeke

p/s : sesiapa yang demam jugak... diharapkan jangan la keluar malam cam aku ni. aku ni memang degil skit. wakakaka

4 ulasan:

iEn berkata...

oii owang demam duk umaahh.. grrrr

topek berkata...

x nak... nak kuar jugak... kekeke :))

iEn berkata...

duk umah!!! degil dia nieeh grr!

topek on 1:08 PTG berkata...

xnak jugak... klu nak topek duk rumah, kene blanjer mekdi. kekeke :))

 

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie