Isnin, Disember 1

Adobe Flash CS3

Rasanya pasti anda semua dah tahu bende ni kan?? bagi peminat flash dan "programmer" flash, adobe flash ni bukan satu benda yang asing lagi bagi korang sumer. buat kali pertamanya, semesta aku ni blaja flash menggunakan adobe flash CS3. sebelum2 ni, hanya menggunakan micromedia flash 8 jer. oleh sebab sem aku ni yang "merasmikan" adobe flash ni, kiteorang pun di suruh beli buku adobe flash CS3 keluaran "Lynda.com"


segala hasil kerja flash aku dalam blog ni, sumernye berpandukan dengan buku ni. ada la skit2 dari kreativiti aku sendiri. walaupun harganya yang mahal, tp kira berbaloi sebab aku dapat manfaatkan ilmu yang ada dalam buku ni dengan baik. walaupun x se"hardcore" seperti "HPF" yang lain, cukuplah bagi aku untuk mempelajari flash ni. dulu, sebelum masuk poli.. memang niat dihati nak blaja flash. tp x tau dengan siapa nak blaja. aku kira beruntung, ambik kos IT, "Pakej" sume lengkap... tp x de la advance, basic jer. kira ok la tu. kalau nak lebih, kene blaja sendiri la.



ni interface "welcome" Adobe Flash CS3



yang ni lak, "ruang kerja" pembikinan award.


sedikit informasi dari topek : bagi sesiapa yang menggunakan micromedia flash 8, "ruang kerja"nya tiada apa yang berbeza dengan CS3 ni, cuma adobe ni lebih kepada grafik jer. so far, topek tgk pun lebih kurang jer function adobe ni dengan micromedia. cumanya file flash CS3(dot fla) ni, x leh buka kat micromedia, tp file micromedia leh bukak kat adobe ni. so, korang x payah tukar software pun x pe. :D

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lama tak masuk, makin canggih blog ni ya, boleh ajar Am ni ya Topek....

Topek on 4:04 PTG berkata...

canggih?? makin berat la blog ni bro..
nak ajar?? boleh ja... tp kalau flash ni, mintak maaf la.. topek pun blaja pakai buku.nak buat tutorial, nak "huraikan" pun topek x pandai sgt.

 

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie