Jumaat, November 14

Revolusi Gambarku

Saja nak berkongsikan gambar2 final projek aku dalam modul "Desktop Publisher." Dalam projek ni, lecturer mintak kami edit gambar sendiri menggunakan Adobe Photoshop dan Adobe Illustrator. Dan ini la hasilnya bile aku edit gambar aku menggunakan software2 yang disebutkan tadi.



yang ini adalah gambar asal


gambar asal ni (pada muka aku la) nampak macam x "cantek" jer sebab byk "kawah", then, gambar pun nampak cam gelap jer. so, bile aku edit dalam photoshop, sumer "kawah2" tu licin aku "kerja" kan... dan sedikit "contrast" aku berikan supaya nampak terang skit.


tgk la wajah ku yang licin ini... (edit dalam Photoshop) cayak x?? hehehe... :p




gambar edit dalam Illustrator



yang ni plak gambar yang asal tu, aku "tekap" masuk dalam Illustrator, melukis la dalam Illustrator tu. macam x de rupe aku jer gambar yang ni kan... hahahaha...
apapun ni la final projek aku dalam modul "Desktop Publisher." dan ada lagi sebenarnye. buat poster la, tiket konsert la dan majalah. tp malas la nak publishkan. aku ni x de bakat sgt dalam bab lukis & Design ni.

5 ulasan:

Sis Lin on 10:32 PTG berkata...

wah hencem la dik topek..agknye klu muka sis di adjust,msti makin cun kot..keh3

Tanpa Nama berkata...

hehehe... x de la. biase jer. :D

Keri AlHaj on 12:20 PG berkata...

pakai photoshop ke topek...

Tanpa Nama berkata...

waaa, makin berseri n henshem, buleh buat apa lagi ek?

Topek on 3:34 PTG berkata...

chime : yang hilangkan "kawah" tu pakai photoshop, yang kartun tu pakai illustrator. :D

etomyam : macam2 bleh buat... tp topek ni x de bakat nak edit lebih2. cam ni pun dah kire ok. :D

 

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie