Jumaat, Mei 25



cuti sekolah bermula...


wah!!.. best betul bila dengar cuti sekolah ni... teringat pulak masa2 sekolah dulu... huhuhu... memang syok. mane x nye... dulu, kalau cuti jer aku dengan member2 wat la perancangan sepanjang cuti sekolah... macam2 program kiteorang buat... tapi x de la sampai keluar kawasan tajung karang ni. tapi itu semua dulu... tapi kini dah berlainan... dah x dapat aku nak ajak kawan2 aku yang dulu wat aktiviti2 yang begitu lagi, masing2 dah sambung belajar... ada yang masuk form 6, masuk IPT, matrik dan macam2 lagi la.. tinggal la aku bersendirian... huhuhu... sedihnye...





tapi apa yang pasti adalah, budak2 sekolah akan bercuti selama dua minggu rasanya.. (kalau x silap aku la.) budak2 sekolah sedang bercuti.. sedangkan aku masih terkial2 untuk menguruskan proses sambung belajar aku.. ah!! geram betul. walaupun kelam kabut aku di buatnye... tp tenang...!! cool!!... x pergi mane pun cuti tu... ade mase 2 minggu. wah!! lama btul. macam2 boleh aku buat...



aku teringin pulak nak ajak family aku pergi makan angin... x kisah la kat mane2 pun... tp di sebabkan cuti2 ni banyak sangat kenduri kahwin, so... terpakse ayah aku membatalkannya... kalau orang lain yang buat kenduri tu orang lain x pe la jugak... ni saudara aku sendiri. kalau x pergi ape pula katanya... betul x??.. hurm... x pe la... nak wat cam ne?? kalau x dapat pergi dengan family... aku pergi seorang jer... lagi senang... hahaha... (makan seorang). jahat betul aku ni.



tapi... cuti kali ni memang membawa makna bagi aku... ye la... dapat juga kami sekeluarga berkumpul. kalau x, kalau x de cuti2 cam ni... susah nak berjumpa dengan abang dan kakak. ada yang kerja... dan ada yang masih belajar di Universiti. kakak aku dapat cuti semesta... so, dia pun balik la kat rumah. sekurang2nye... x de la sepi sangat rumah. kalau x, aku jer la yang terpaksa melayan karenah adik2 aku ni... adui... pening kepala aku di buatnye...

0 ulasan:

 

Blog Archive

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie