Selasa, Mei 15

perjuangan...

korang semua tahu x, kita semua hidup untuk apa?? ni la yang nak aku kongsikan kepada pembaca2 blog topek hari ni... sebenarnya kan, kita semua hidup adalah untuk memperjuangkan nasib masing2 sama ada korang mahu terus hidup dengan keadaan korang sekarang atau korang semua nak mengubah kehidupan korang. itu semua terpulang pada diri masing2 sebab apa, kalau aku ceritakan pun kadang2 ada orang yg x sedar diri. hidup miskin, tapi berego tinggi. aii... ape la nasib budak tu yerk?? x sedar diri langsung.

korang tau x?? sebenarnya kehidupan kita ni dapat di ubah dengan usaha kita. sama ada kuat atau x, itu semua terpulang pada diri masing2. cuma yang korang x leh ubah dalam diri korang adalah kelahiran korang semua. x kisah la korang ni anak sapa... petani, buruh, penagih, atau sapa2 la.. korang semua x dapat nak mengubah itu. korang pergi la ke mana2... bila ada orang tanya..."eh, ko ni anak sape ha?? ayah kerja ape??" x kan korang nak tipu dia?? hurm.. cth "eh, aku anak abu, bapak aku pilot" sah2 dia kata ko ni menipu... padahal orang tu kenal jer dengan bapak korang.

"KELAHIRAN SESEORANG ITU X DAPAT DI UBAH,
TETAPI KEHIDUPAN SESEORANG ITU DAPAT DI UBAH DGN USAHA SENDIRI"

dalam kitab suci pun ada mengatakan, "Allah x kan mengubah nasib seseorang itu melainkan dia yang mengubah nasibnya sendiri." dah jelas semua ni. korang nak kata apa??

"KEHIDUPAN ADALAH SATU PERJUANGAN, DAN
KEMATIAN ADALAH SATU KEHIDUPAN."

ungkapan ni mengingatkan aku pasal kehidupan yang akan datang iaitu alam akhirat yang kekal selamanya... kalau kita x "berjuang" di muka bumi ini, apa lah bekalan kita di akhirat kelak. adalah 1 kerugian jikalau hidup ini di sia2kan tanpa usaha untuk mengubah kehidupan.

fikir2kan la... RENUNGKAN BALIK...

0 ulasan:

 

Blog Archive

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie