Rabu, Mei 9

ini adalah kenyataan...

baru tadi aku jguk member blog iaitu fysal... entry baru dia pasal minyak... hurm.. aku dapat 1 idea dimna aku nak kongsi 1 cerita dengan korang (rakan blog). yang nak aku cerita bukan la pasal minyak kelapa... tp pasal minyak petrol.. sebelum tu aku nak imbas balik zaman perdana menteri kita yg kedua iaitu allahyarham tun abdul razak.

cerita ni aku dpat masa aku hadir dalam 1 motivasi keusahawan di kuala lumpur. nama penceramah tu aku x bape ingat sbb aku x bape dgr. mase tu aku duduk belakang. nasib ade seorang rakan aku yg membawa mp3 player yg boleh rakam suara. aku pun pinjam la.
nak di ceritakan, sebenarnya dulu harga minyak petrol adalah beberapa puluh sen jer dulu... (klu x silap aku anggaran dalam 30 sen cam tu la).tp, pernah tun abdul razak berkata : "sekarang ini kita boleh dapat minyak dengan harga sekian, tp nanti kita akan masuk di suatu zaman di mana harga minyak petrol 1 liter berharga RM2. dan kita akan masuk 1 abad iaitu abad ke 21 (tahun 2020) di jangkakan harga minyak akan melambung sehingga RM7 = 1 liter".

bila aku dengar, macam x percaya. tapi itu la hakikatnya.betul x harga minyak dunia sekarang RM2?? kita dah masuk zaman tu la... tp ape yg menggerunkan adalah di abad 21 nanti... klu betul la harga minyak petrol RM7 = 1 liter, x tau la aku nak cakap apa. nak atau x nak, kita semua akan tempuh dan masuk ke tahun 2020.

bukan aku nak megutuk mana2 pihak, ni adalah untuk kesedaran semua. RENUNGKAN LA...

0 ulasan:

 

Blog Archive

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie