Isnin, Mei 14

kesedihan...

di dalam keriangan kita menyambut hari ibu semalam, ada juga yang bersedih. ye la.. ini kerana ibu mereka telah meninggalkan mereka buat selama2nya. topek turut bersimpati. setiap kejadian pasti ada hikmahnya. tuhan lebih menyayangi ibu2 mereka.


bila topek bercerita tentang ini, teringat pula topek semasa bulan april hari tu. seorang insan ini telah bercakap kepada topek "takziah ku ucapkan di atas pemergian insan yang tersayang, banyakkan la bersabar... kuatkan iman. PERSOALAN: sudahkah engkau membahagiakan insan itu??" bayangkan la jika ini berlaku. topek x dapat nak bayangkan pertanyaan dia itu. sebab topek sendiri x bahagia... bagaimana topek nak membahagiakan "insan" itu??


dalam hidup topek ni... banyak sungguh persoalan yang timbul dalam fikiran topek. korang semua bayangkan la... umur seperti aku ini iaitu 18 tahun, sudah banyak persoalan yang timbul dalam kepala otak aku ni. ish3... byangkan la. bukan aku nak korang semua jadi mcam aku. tetapi korang byangkan la... kdang2 kepala ni rasa cam nak pecah jer. jgn ingat budak 18 tahun seperti aku ni hidup dengan enjoy jer. aku pasti, korang semua x pernah terfikir pasal ni.


oleh itu, kepada mereka2 yang ibunya sudah tiada lagi. korang berusaha la untuk mengubah kehidupan korang semua. "mereka" walaupun tiada di muka bumi ini, tetapi mereka melihat kita dari atas sana. jikalau korang berjaya sampai ke puncak gemilang... mereka turut bersedih kegembiraan melihat anak2 mereka berjaya. ibu bapa mana yang x menangis kegembiraan melihat anak2 mereka berjaya??

fikir2kan la...

0 ulasan:

 

Blog Archive

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie