Sabtu, Jun 30

tension


arghh!!! pening kepala otak aku ni memikirkan benda yang pelbagai. rasa cam nak pecah jer kepala otak aku ni. tension betul... hurm... sabo jer la. x tau aku bak buat cam ne. tp, klu boleh... aku nak jer jerit kuat2 kat bendang kampung aku tu. rasa geram, menaham tension yang entah bila akan meletup ni. warghhhh!!!.

sebenarnya x elok simpan tension ni kat "dalam". nti leh makan diri nanti. apa yang boleh aku buat adalah "sabar." tu ajer la. tp, aku masih ingat lagi semasa hari isnin hari tu, semasa aku pergi ke HQ class di PJ. aku sungguh bertuah sebab dapatjuga jumpa VIP dalam syarikat WWN. dia tu pengasas kepada WWN ni. nama dia DR. NOORDIN DARUS. salah seorang bekas penyakit kanser darah. aku pun pada mulanya x tau sejarah hidupnya... tp pada malam tu aku baru kenal beliau. beliau ni adalah seorang doktor juga. bekas pengarah majlis sukan negara lagi. boleh kena kanser darah. bayang la.


malam tu aku belajar teknik pernafasan yang betul daripada beliau. pada mulanya agak kekok skit dgn apa yang diajarkannya. ye la.. pada mulanya aku juga x tau bagaimana teknik pernafasan yang betul. masa beliau mengajar tu baru aku faham. selama ni cara pernafasan aku tu salah la.
tp bila praktis beramai2. alhamdulillah, dpat juga aku pelajarinya. best tul. nama teknik tu di beri namanya "teknik 777." entah kenapa di beri nama 777, aku pun x tau.
tp macam2 tau faedahnya. antaranya... klu kita rasa nak marah jer. leh gne teknik ni. insyaAllah.. tenang nti. lain plak klu kene marah, leh guna jugak. nti x de la dendam kat orang yg mrah kita tu. eh... klu nak citer memang byk jugak la.. tp ada yang positif dan ada yang negetif. bertuah betul aku. haha...

2 ulasan:

matju on 12:43 PG berkata...

ai topek, cara bernafas semasa race motor ada x???? klu ada ajar la kat aku, nanti senang aku nak praktik.

topek13 on 3:58 PTG berkata...

entah la... ko try la dulu ape yg aku cakap kat entry baru aku ni. klu ko nak blaja... dtg rumah aku. haha...

 

Mengenai Saya

Foto saya
taufik a.k.a topek
19 tahun
Seorang Pelajar IT

ape yang menarik tentang aku??

Pengikut

Topek Copyright © 2009 Community is Designed by Bie